Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een lijst van veelgestelde vragen. Klik op een thema om de veelgestelde vragen met antwoorden te bekijken.

Algemeen

Ik ben mijn klantenpas verloren. Wat nu?

Als u uw klantenpas bent verloren, vragen wij u bij de receptie van Sportcentrum De Koploper langs te komen. De verloren klantenpas wordt geblokkeerd en u ontvangt een nieuwe pas. Er wordt € 6,00 administratiekosten in rekening gebracht.

Ik ben wat verloren in het Sportcentrum? Wat kan ik doen?

Neem zo snel mogelijk contact op (het liefst binnen 48 uur) met de receptie van Sportcentrum De Koploper op telefoonnummer (0320) 285 385 of mail naar info@sportbedrijf.nl. Geef een goede omschrijving van uw verloren spullen en onze medewerkers gaan voor u op zoek!

Mag ik met een kinderwagen of rollator naar binnen?

Ja, dat mag. Kinderwagens, rollators en krukken zijn welkom in Sportcentrum De Koploper om onveilige situaties te voorkomen. Voor de hygiëne hebben we extra maatregelen genomen, zoals een borstelmat en droogloopmat bij de entree.

Wat is het maximum aantal deelnemers tijdens aquasporten, Senioren Fit en zwangerschapszwemmen?

Tijdens deze activiteiten geldt voor het instructiebad een maximum van veertig deelnemers, voor het wedstrijdbad en recreatiebad een maximum van dertig deelnemers en voor het doelgroepenbad een maximum van twintig deelnemers.

Zwemlessen

Op welke dagen worden zwemlessen aangeboden?

Wij bieden zwemlessen aan van maandag t/m zaterdag.

Is er een wachtlijst voor zwemlessen?

We streven ernaar geen wachtlijst te hebben voor de zwemlessen. Het kan zijn dat als er een bepaalde voorkeur is voor een dag of tijd, wij u tijdelijk op een wachtlijst moeten plaatsen. De Receptie of Klantenservice zal dit dan aangeven. U of uw kind kan dan al wel gebruikmaken van het vrijwerkuur. Dit is op zaterdag van 10.00 tot 12.00 uur (recreatie- en piratenbad), zondag van 10.00 tot 13.00 uur (recreatie- piraten- doelgroepen- en instructiebad) en woensdag van 13.00 tot 15.30 uur (recreatie- en piratenbad).

Vanaf welke leeftijd kan mijn zoon/dochter starten met zwemles?

Uw zoon/dochter kan vanaf 4 jaar starten met zwemles.

Gaan de zwemlessen door in de vakantie?

In de voorjaarsvakantie, meivakantie en herfstvakantie gaan de zwemlessen door. In de zomervakantie en de kerstvakantie gaan de zwemlessen NIET door.

Kan ik de zwemlesdag- en tijden voor mijn kind veranderen?

U kunt de zwemlesdag- en tijd voor uw zoon of dochter veranderen. Neem hiervoor telefonisch contact op met de Receptie van De Koploper op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag voor 14.00 uur of op woensdag voor 11.00 uur. Telefoonnummer (0320) 285 385. Of stuur een e-mail naar zwemles@sportbedrijf.nl.

Mijn kind is tijdelijk gestopt met de zwemles. Wij willen graag weer starten. Wat kan ik doen?

Neem contact op met Sportcentrum De Koploper. Afhankelijk van hoelang uw kind al niet meer gezwommen heeft en waar uw kind voor het laatst zwemles heeft gevolgd, wordt beoordeeld of voorzwemmen nodig is. Zo ja, dan maken wij een afspraak voor het voorzwemmen. In deze speciale les kijkt de zweminstructeur wat uw kind kan en vervolgens plaatsten wij uw kind in een groep op zijn of haar niveau. Het voorzwemmen kost eenmalig € 10,-. Dit is exclusief de eventuele inschrijf- en administratiekosten.

Mijn kind zit op zwemles in Sportcentrum De Koploper. Kan ik met mijn kind oefenen?

Kinderen die op zwemles zitten bij Sportbedrijf Lelystad mogen op bepaalde tijden gratis oefenen in zwembad De Koploper. Samen met uw kind kunt u oefenen op woensdagen tussen 13.00 en 15.30 uur, op zaterdagen tussen 10.00 en 12.00 uur en elke zondag tussen 10.00 en 13.00 uur. Begeleiders betalen het dagtarief voor recreatief bezoek.

Mijn kind kan een keer niet of is ziek. Wat moet ik doen?

Voor de zwemlessen betaalt u vooraf en telkens aansluitend voor een maand. Dit houdt in dat wanneer uw kind, om welke reden dan ook, afwezig is tijdens deze periode de lessen verloren gaan. U ontvangt geen lesgeld terug. Als tegemoetkoming voor de door uw kind gemiste lessen (bijvoorbeeld door ziekte of andere oorzaken) heeft uw kind in niveau 3 recht op een tegoed van acht inhaallessen. Deze worden geplaatst op de zogenaamde ' tegoedkaart'. Zodra uw kind niveau 2 behaald heeft, kunt u deze kaart laten activeren bij de receptie of klantenservice en plaatsen wij uw kind dan in de speciaal daarvoor bestemde inhaalgroep. In deze groepen bestaat alleen de mogelijkheid om in te halen. Het maximum aantal deelnemers in deze groep is 25. Voor het B-diploma en C-diploma zijn er geen inhaallessen.

Mijn kind is langdurig ziek (langer dan twee weken). Wat moet ik doen?

Is er sprake van langdurige ziekte (langer dan twee weken), dan kunnen de lessen en de bijbehorende betaling gedurende de ziekteperiode worden stopgezet. Hiervoor geldt de volgende procedure:

• In geval van ziekte van uw kind verzoeken wij u dit door te geven aan de receptie of klantenservice van Sportcentrum De Koploper. Indien de verwachting is dat uw kind minstens 14 dagen ziek blijft, dient u dit aan te geven. In geval van langdurige ziekte kan men met toestemming van Sportbedrijf Lelystad het abonnement tijdelijk worden stopgezet. Dit geldt niet om redenen van ouders zoals bijvoorbeeld werk, studie of vakantie en is alleen mogelijk na het overleggen van een doktersverklaring of ander deugdelijk bewijs. Het stopzetten kan nooit met terugwerkende kracht plaatsvinden. Er vindt geen restitutie van lesgelden plaats.

Welke zwemonderwijzer geeft mijn kind les?

Dit kunt u vinden in uw Sportbedrijf-account. Log in op uw account en ga naar ‘lesvoortgang’. Klik dan bij de lesgroep op de ‘i’. Nu ziet u de lesinformatie. Daar staat ook de naam van de zweminstructeur vermeld.

Is het mogelijk om een zwemonderwijzer te spreken?

Tijdens de kijkles, elke laatste zwemles voor een vakantie, kunt u de laatste 30 minuten van de les aan het bad de vorderingen zien van uw kind. Tevens is er gelegenheid tot het stellen van vragen aan de zwemonderwijzer.
Uiteraard kunt u ons ook per e-mail bereiken door uw vraag te sturen naar zwemles@sportbedrijf.nl. Vermeld hierbij duidelijk de naam van uw kind en in welke lesgroep hij of zij zwemt.

Recreatief zwemmen

Mag mijn kind recreatief komen zwemmen zonder diploma?

Kinderen zonder zwemdiploma en kinderen tot 7 jaar hebben alleen toegang tot het zwembad onder begeleiding van een volwassene (maximaal twee kinderen per volwassene).

Leerlingvolgsysteem

De scores van mijn kind zijn niet bijgewerkt. Hoe kan dat?

In uw Sportbedrijf-account is de datum van de laatste score zichtbaar. Als de datum niet is veranderd, zijn er geen veranderingen in de zwemscores. Uiteraard wordt wel elke les naar de vorderingen van uw kind gekeken.

Lidmaatschappen

Voor welke activiteiten ga ik een lidmaatschap aan?

Voor de volgende doelgroepactiviteiten gaat u een lidmaatschap aan:
• Zwemlessen
• Zwangerschapszwemmen
• Ouder & Kind zwemmen
• Aquasport
• Senioren Fit
• Fit & Vitaal

Ik ben een les verhinderd. Wat kan ik doen?

Indien u een les verhinderd bent, kunt u de les op een ander tijdstip binnen uw betalingsperiode inhalen. Overigens mag dit ook een andere activiteit zijn binnen de door u gekozen doelgroepactiviteit.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Na het aflopen van de eerste betalingstermijn, maand of kwartaal, kunt u uw lidmaatschap per maand opzeggen. Dit kunt u doen door een brief of e-mail te sturen, met reden van opzegging, naar Sportcentrum De Koploper, t.a.v. afdeling Klantenservice, Badweg 21, 8223 PA Lelystad of info@sportbedrijf.nl.

Kan ik mijn lidmaatschap tijdelijk opzeggen?

Nee, dit is niet mogelijk. Bij ziekte kunt u, na aftrek van het eigen risico, uw lidmaatschap wel tijdelijk stopzetten. Neem hiervoor contact op met de Klantenservice van Sportcentrum De Koploper per e-mail of telefonisch.

Abonnementen

Hoe lang is mijn abonnement geldig?

Een 10-badenabonnement is een half jaar geldig en een 25-badenabonnement is een jaar geldig.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Uw 10- of 25-badenabonnenement of uw (half)jaarabonnement kunt u niet opzeggen. Voor uzelf is het dan voordelig om uw bezoeken op te maken.

Hoe kan ik een (half)jaarabonnement aanschaffen?

U kunt een (half)jaarabonnement aanschaffen bij de receptie van Sportcentrum De Koploper.

Verhuur

Hoe kan ik een accommodatie huren?

U kunt een accommodatie huren via ons online reserveringssysteem (https://lelystad.bspaas.nl/portal). Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ om in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Bent u nog geen klant bij het Sportbedrijf? Klik dan ook op 'Inloggen' en vervolgens op 'Registreren' om een account aan te maken.
Heeft u eerder een accommodatie gehuurd bij het Sportbedrijf, maar heeft u nog geen Sportbedrijf-account? Neem dan contact op met onze klantenservice voor uw inloggegevens. Maak dus niet zelf een account aan, want u staat al geregistreerd in ons systeem.

Wat zijn de kosten om een sporthal, -zaal of gymzaal te huren?

De tarieven zijn afhankelijk van het soort gebruik: recreatief, in verenigingsverband of commercieel. In ons online reserveringssysteem vindt u de actuele tarieven.

Kan ik in het weekend huren?

Het is mogelijk om op zaterdag of op zondag een sporthal, sportzaal of gymzaal te huren.

Mag ik gebruikmaken van de aanwezige materialen/toestellen?

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om gebruik te maken van alle aanwezige materialen of toestellen.

Kan ik huren in de vakanties?

Het is mogelijk om te huren in de vakanties. Voor gymzalen betekent het dat wij voor u een aanvraag moeten doen bij de gemeente Lelystad.

Kan ik een reservering annuleren?

Het is mogelijk om een reservering te annuleren. Doet u dit 30 dagen vóór gebruik dan zijn hier geen kosten aan verbonden.

Kan ik ook overdag huren?

De sporthal van Sportcentrum De Koploper kunt u op doordeweekse dagen overdag huren. Voor de overige zalen kunt u informeren bij de Klantenservice.

Wanneer kan ik de sleutel ophalen?

U kunt de sleutel in de week dat u de hal of zaal heeft gereserveerd, ophalen bij de klantenservice van Sportcentrum De Koploper.

Wanneer moet ik betalen?

Bij particulier en recreatief gebruik dient u direct te betalen.

Zijn er vergaderruimtes te huur?

In Sportcentrum De Koploper zijn drie vergaderruimtes te huur. Vergaderruimte 1 is geschikt voor 25 tot 30 personen, vergaderruimte 2 voor 15 personen (alleen te verhuren wanneer vergaderruimte 1 en multifunctionele ruimte verhuurd zijn) en de multifunctionele ruimte is geschikt voor 50 personen. In Sportcomplex De Rietlanden zijn twee vergaderruimtes te huur. De bestuurskamer is geschikt voor 10 personen en de verenigingenruimte voor 80 personen. Tevens is het mogelijk om een beamer of een flip-over te huren. Meer informatie en reserveren via verhuur@sportbedrijf.nl.