Sportbedrijf Lelystad werkt aan zijn verbeterpunten

In september 2016 heeft Sportbedrijf Lelystad een klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder bezoekers en leden van sportverenigingen die gebruikmaken van de vele sportaccommodaties. Na een grondige analyse van de resultaten is een actieplan opgesteld. Hoe staat het daar nu mee? “Een aantal verbeteringen hebben we meteen kunnen doorvoeren en met andere acties zijn we nog actief bezig”, vertelt Jolijn van Valkengoed, coördinator PR & Marketing. “We zijn goed op weg om een klantgerichte organisatie te worden. Dat betekent dat we luisteren naar onze klanten en hen natuurlijk ook informeren over de voortgang van het klanttevredenheidsonderzoek.”

Gastenoproepsysteem in De Inloper
Een veel genoemd verbeterpunt was de wachttijd in restaurant De Inloper in het Sportcentrum. Hier is snel wat mee gedaan. Bedrijfsleider Patrick van der Horst vertelt: “Klanten stonden vaak in de rij te wachten op hun bestelling. Sinds februari hebben we een gastenoproepsysteem. De klant kan nu met de buzzer aan tafel wachten op zijn of haar bestelling.” Het systeem geeft de klant een seintje als de bestelling klaar is en opgehaald kan worden. “Bijkomend voordeel is dat de buzzers waterdicht zijn en de klant deze dus in het zwembad met natte handen kan gebruiken”, aldus Patrick.

Geen buitenzwembad in Lelystad
Uit het klanttevredenheidsonderzoek kwam verder een duidelijke wens naar voren om in Lelystad (weer) een buitenbad te hebben. De Lelystadse politiek heeft bepaald dat er geen buitenzwembad komt, omdat er geen extra middelen zijn om dit te realiseren. Marcel van Dongen, directeur Sportbedrijf Lelystad, vult verder aan: “Het Sportbedrijf is een uitvoeringsorganisatie. Met andere woorden: wij voeren het sportbeleid van de gemeente uit. Daarnaast is het voor ons op dit moment niet te exploiteren. De kosten zijn hoger dan de opbrengsten.” De gemeente Lelystad geeft wel aan dat ze een buiten zwemgelegenheid wil creëren met natuurlijk water, door bijvoorbeeld het aanleggen van een strand bij een zeilschool.

Parkeren en veiligheid bij Sportcomplex De Rietlanden
Tot slot waren er kritische geluiden over de parkeergelegenheid en veiligheid rondom Sportcomplex De Rietlanden. Frank Werkhoven, teamleider Binnensport, legt uit: “Het gevoel heerst dat er onveilige situaties zijn op het parkeerterrein, dat overigens niet in eigendom is van het Sportbedrijf. Maar om hier wat mee te kunnen doen, dienen er meldingen te zijn gemaakt bij de wijkagent. Dit bleek niet het geval te zijn. Dus voor ons is dit een aandachtspunt in onze communicatie naar verenigingen. Bij een onveilig gevoel kunnen zij het beste de wijkagent inschakelen.”

Het parkeerterrein van De Rietlanden ervaren sommige klanten als een kruip-door-sluip-door-route. “Hier gaat de gemeente op korte termijn niets mee doen, omdat de campus daar gebouwd gaat worden. We gaan, als Sportbedrijf, natuurlijk onze uiterste best doen om betrokken te worden bij de bouw, zodat we het parkeren straks gemakkelijker kunnen maken”, besluit Frank zijn verhaal.

Heeft u een tip, suggestie of compliment? Vertel het ons. Uw mening vinden wij belangrijk.