Recreatief zwemmen - Sportbedrijf Lelystad

Let op: Voor een actueel overzicht van de coronamaatregelen en de gevolgen daarvan voor recreatief zwemmen verwijzen we je door naar het bericht: Nieuwe coronamaatregelen vanaf zondag 28 november. Verder zijn er vanwege de aanpak tegen de verspreiding van het coronavirus ook nog aantal basisregels voor een bezoek aan Sportcentrum De Koploper. Die lees je op onze pagina: ‘coronaregels en informatie‘. 

Zin in een spetterende dag? Ontdek het leukste zwembad van Flevoland! De Koploper in Lelystad heeft twee prachtige recreatiebaden. En van mei tot oktober is de buiten waterspeeltuin open voor éxtra veel waterpret.

  • Piratenbad met scheepswrakken en waterkanonnen
  • Groot recreatiebad met spectaculaire glijbaan
  • Lekkere snacks & smoothies bij De Inloper
  • 7 dagen per week open

Waterpret voor jong en oud

De twee recreatiebaden in De Koploper zijn bij uitstek de plek om heerlijk te zwemmen met het hele gezin. Een bubbelbad, stroomversnelling, 50 meter lange glijbaan en een speciaal babybadje maken een dag spetterplezier compleet. Je vindt dit allemaal in het voorste recreatiebad.

Het achterste bad, het piratenbad, is geheel in stijl met scheepswrakken, een vuurtoren en waterkanonnen. Extra glijbanen en interactief speelmateriaal zorgen ervoor dat jonge kinderen hier urenlang plezier hebben. Vanuit dit bad loop je bij mooi weer naar onze ligweide en de buiten waterspeeltuin.

In de buiten waterspeeltuin vermaken kinderen zich de hele dag met de vele waterspeeltoestellen, interactieve sproeiers en de familieglijbaan van maar liefst 3 meter breed en 11,5 meter lang.

Naast de twee recreatiebaden heeft De Koploper ook twee 25-meterbaden en een doelgroepenbad. Deze baden zijn op bepaalde tijden ook open voor recreatief zwemmen.

Zo koop je je kaartje

Een kaartje kopen voor recreatief zwemmen doe je snel en eenvoudig online via de pagina mijn.sportbedrijf.nl. Via het menu ‘Tickets & Reserveren’ reserveer je gelijk voor een bepaalde dag. Let op! Wanneer je je kaartje besteld hebt, kun je je geld niet meer terugkrijgen. Jouw kaartje kosteloos omzetten naar een andere dag kan wel, maar dan wel alleen als je het kaartje hebt besteld met een account. Dat doe je via het menu ‘Mijn aankopen’. Koop je een kaartje als ‘gast’ is dit helaas niet mogelijk. Een los kaartje aan de kassa kopen is ook mogelijk.
Bezoek je ons vaker? Dan is het misschien voordelig om een abonnement aan te schaffen. Je hebt de keuze uit een 10- of 25-badenabonnement of een halfjaarkaart (alleen voor 65-plussers). Bekijk hier alle tarieven en onze openingstijden. Het abonnement/de badenkaart kun je na het bestellen ophalen bij onze receptie.

Wil je meer informatie?

Bekijk de veelgestelde vragen over recreatief zwemmen.

Recreatief zwemmen

Kinderen jonger dan 7 jaar en kinderen zonder zwemdiploma hebben alleen toegang onder begeleiding van een volwassene, met een maximum van 2 kinderen per volwassene.

De buiten waterspeeltuin is geopend vanaf zondag 14 juni. Het kinderbadje blijft gesloten bij temperaturen onder de 20 graden. Alle speelelementen en de familieglijbaan zijn dan wel toegankelijk.  Het buitenterrein is bij onstuimig weer, zoals storm en onweer, gesloten. De buiten waterspeeltuin sluit op donderdag 1 oktober.

Om een los ticket te kopen hoef je geen account te hebben. Ga naar mijn.sportbedrijf.nl. Klik vervolgens op ‘Tickets & Reserveren’ onder de groene balk rechts bovenin. Selecteer jouw gewenste activiteit. Kies daarna wanneer je deze wilt gaan doen en hoeveel kaartjes je wil hebben. Tot slot klik je op deze pagina op ‘voeg toe aan winkelwagen’. Er volgt een overzicht van jouw bestelling. Als alles klopt, klik je op ‘Doorgaan’. Als je niet bent ingelogd dan kun je er op de volgende pagina voor kiezen om als ‘Gast’ een kaartje te kopen. Vul hiervoor de gegevens in waarom gevraagd wordt en klik op het vinkje voor ‘Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’. Bedenk wel dat je je kaartje dan niet kan omzetten naar een andere datum. Je kunt ook er voor kiezen om in te loggen of als je nog geen account hebt je te registeren. Met een account kun je wel je de dag van je kaartje verplaatsen. Je geld terugkrijgen is in beide gevallen niet mogelijk. Als je je gastgegevens  of je inloggegevens hebt ingevoerd, kom je in het betaaloverzicht. Rond hier je bestelling af. Je ontvangt jouw ticket in je mail, en als hem via jouw account gekocht hebt ook in het menu ‘Mijn Profiel’. Daar vind je het ticket onder ‘Mijn aankopen’ en dan ‘Mijn activiteiten’.

Nee helaas kan je geen geld terugkrijgen. Wel kun je jouw kaartje omzetten naar een andere datum, mits je het ticket met een account hebt gekocht. Dat doe je door bij ‘Mijn Profiel’ rechts bovenin in de groene balk te kiezen voor ‘Mijn aankopen’. Op deze pagina kies je voor ‘Mijn Activiteiten’. Klik vervolgens bij het ticket dat je wil omzetten op ‘verplaatsen’ in het grijze vakje. Vervolgens vink je het ticket waarom het gaat aan en druk je op de groene knop ‘BEVESTIGEN’. Nu kun je een nieuwe datum selecteren. Nadat je dat gedaan hebt klik je op de groene knop ‘VOLGENDE’. Je komt in de winkelwagen terecht. Klik op de groene knop ‘DOORGAAN’ om jouw verplaatsing te bevestigen.

Log in op mijn.sportbedrijf.nl en klik rechts bovenin onder de groene balk op ‘Tickets & Reserveren’. Kies in het activiteitenmenu voor de activiteit in combinatie met het woord ‘abonnementhouder’ waar jij een abonnement voor hebt. Kies de datum waarop je wil deelnemen. Daarna kies je voor hoeveel abonnementhouders je wil reserveren. Klik na het invullen van je persoonlijke gegevens op de groene knop ‘Valideren’.